PROIECT ACDBR:
Crearea Rețelei Naționale a Magazinelor de Proximitate Independente – un pas important pentru achiziționarea de consumatori a produselor locale, proaspete, ecologice, tradiționale
A. Context:
Conceptul de „independent retailer” este deja unul de succes în majoritatea țărilor din Uniunea Europeană și, în ultima perioadă, se bucură de atenție sporită și în România, atât în rândul fermierilor, cât și al consumatorilor. Municipiul reședință de județ și celelalte municipii mari din județ sunt cele mai importante orașe din zona respectivă, reprezentând principala destinație pentru migrația zonală, concentrând principalele resurse de forță de muncă.
Lanțurile scurte de aprovizionare cu alimente înseamnă vânzarea de la fermier/ procesator la consumator prin implicarea unui număr cât mai redus de intermediari. Ele permit stabilirea unor relații de încredere și trasabilitatea imediată a produselor pentru consumatori, oferind, de asemenea, un nivel elementar de suveranitate alimentară. În plus, consumul de produse alimentare locale are drept rezultat reducerea importurilor, asigurarea de produse mai sănătoase, mai proaspete.
Acest proiect aduce beneficii economice, de mediu și sociale, cum ar fi: plus valoare în economia locală, regională și națională, economii la costurile de transport, diminuarea emisiilor de gaze de eșapament, o solicitare mai scăzută a drumurilor prin reducerea aglomerației în trafic și o mai mare siguranță rutieră, crearea de noi locuri de muncă locale, diminuarea evaziunii fiscale, reîntregirea familiilor.
B. Obiective:
➢ Realizarea a 41 de proiecte pilot (lanț scurt de aprovizionare format din fermier, procesator, magazine de desfacere locale) în fiecare Municipiu reședință de Județ prin crearea unui centru logistic pentru optimizarea stocurilor, asigurarea ritmicității aprovizionării, reducerea costurilor în cadrul lanțului scurt de desfacere, inclusiv prin utilizarea instrumentelor digitale,
➢ Promovarea fermierilor locali, procesatorilor locali și magazinelor de proximitate în scopul creșterii cotelor de piață, consolidarea politicilor de marketing, dezvoltării acestora,
➢ Atragerea consumatorilor către cumpărarea de produse locale, proaspete, ecologice, tradiționale,
➢ Conștientizarea consumatorului final asupra importanței fermierilor, producătorilor și micilor comercianți locali în circuitul economic și financiar sub sloganul „Producem Local – Consumăm Local – lnvestim Local – Împreună Dezvoltăm Comunitatea Noastră”.