Făcut în țara mea

FĂCUT ÎN ȚARA MEA
UN PROIECT ACDBR PENTRU EDUCAREA CONSUMATORULUI ROMÂN PRIVIND ACHIZIȚIA DE BUNURI ȘI SERVICII NAȚIONALE

Dacă te-am întreba care este … cea mai dragă amintire din copilărie? Și unde este țara ta în ea? Gustul cel mai drag din copilărie pe care nu îl poți uita niciodată? Și unde este țara ta acolo? Povestea ta și a țării tale?

Dacă te-ar întreba un străin ce să mânânce, ce să îmbrace românește și ce să viziteze în țara ta, ce i-ai spune?

Dacă te-am întreba ce simți când vezi fotografii cu munți, cu mare, cu pomi, iarbă, mâncare, băutură românești, cu straie și case tradiționale, cu bune și mai puțin bune, dar toate având aceeași origine?

Țara ta.

Dacă te-am întreba ce poți și ești dispus tu să faci pentru ca mai puțin binele să fie înlocuit de bine?

Dar dacă… ai avea o superputere pe care ai putea s-o folosești pentru țara ta, care ar fi ea?

Cum ar fi dacă ne-am purta cu toții fără să ne mai autolimităm și să ne gândim că nu avem puterea de a alege?

Cum ar fi dacă țara ta ar fi și țara mea?

Cum ar fi să facem?

Cum ar fi dacă n-ar mai fi mereu acest condițional optativ, ci doar certitudinea? Țara mea! ACUM.

Împreună!

Pentru că, dincolo de simțit și vorbit, țara mea se face.

Tu la ce dai ❤ la țara mea?

Hai să ne facem țara! Alege românește.

CUM?

FĂCUT ÎN ȚARA MEA începe cu ACUM.

Un cuvânt altădată banal, dar care, brusc, peste noapte, în 2020, a devenit pentru noi toți laitmotiv. De viață. Și, mai ales, de supraviețuire.

În 2020, fiecare națiune a devenit pe cont propriu. Fiecare dintre noi a învățat ce înseamnă a fi singur, izolat de restul și față în față cu pericolul iminent. Și, paradoxal, în ciuda distanțării impuse, nicicând, nu am avut mai mult nevoie să fim împreună. Să ne unim sub aceleași valori, resurse și eforturi. Sub aceeași voință. Sub același scop.

De la fiecare în parte, până la noi toți ca națiune, viața noastră nu a mai fost aceeași și nici nu va mai fi vreodată.

Am învățat că era lui „dacă” a apus și că singurul moment, singura oportunitate este acum continuu.

Am învățat să nu mai amânăm. Am învățat importanța și forța lui împreună. De aceea, am înțeles că “FĂCUT ÎN ȚARA MEA” nu este o opțiune, ci alegerea noastră.

Provocările nu s-au sfârșit. Dimpotrivă.

Este vital să conștientizăm necesitatea recâștigării independenței economice a României ca element cheie pentru dezvoltarea fiecăruia în parte. Iar aceasta se poate obține și asigura prin consumul de produse și de servicii autohtone. Așa, alegem și acordăm șansa de care avem cu toții nevoie. De la primul și până la ultimul dintre noi.

Noi, Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR), împreună cu întreaga societate românească, dorim și credem cu tărie că putem face acest lucru o realitate! Este dorința noastră să fim vectori activi în economia românească, să participăm la asigurarea securitatății alimentare a concetățenilor noștri, în solidaritate cu statul român, pentru a depăși cea mai mare criză globală de sănătate și economică.

Acum, mai mult ca oricând, este esențial ca antreprenorii români să își asume rolul de vector al națiunii, consumatorii să aleagă românește, iar statul să gândească și să acționeze în interes național.

Aparent, atât de multe lucruri ne pot separa, dar forța celor care au darul să ne unească este uriașă și acum este singurul momentul să o conștientizăm și să o folosim. Avem această putere. Putem!

De aceea, venim în fața ta cu un proiect pentru prezent și viitor. Pentru acum. Pentru toți. Cu un proiect care dorește cu toată ființa sa ca România să-și atingă potențialul și să prospere. Din nou!

FĂCUT ÎN ȚARA MEA este o campanie de comunicare solidară națională, care își dorește să (re)unească sub același simbol mediul de afaceri românesc și consumatorii, pentru a revitaliza economia țării.

Cu toții, avem aceeași superputere. Să alegem românește.

Să fim FĂCUT ÎN ȚARA MEA!

 

Campania de comunicare publică FĂCUT ÎN ȚARA MEA

SCOPUL „FĂCUT ÎN ȚARA MEA” este acela de a genera solidaritate națională prin dezvoltarea unui brand garantat în solidaritate de toți actorii implicați în asigurarea elevării nivelului socio-economic românesc, cu principalul obiectiv de a întări educația consumatorului român pentru achiziția de bunuri și servicii naționale.

A. OBIECTIVELE FUNDAMENTALE ALE CAMPANIEI:
➢ Creșterea notorietății brandului „Făcut în țara mea. Alege românește! Alege-ți viitorul!” prin promovarea lui în spațiul public național,
➢ Promovarea cu prioritate a consumului de bunuri și servicii naționale,
➢ Menținerea și dezvoltarea unei culturi socio-economice axată pe valorile și resursele naționale,
➢ Dezvoltarea durabilă a investițiilor,
➢ Creșterea numărului de locuri de muncă și dezvoltarea pieței muncii,
➢ Creșterea contribuției la Bugetul de Stat.

B. ETAPELE CAMPANIEI:
➢ Aprilie – Decembrie 2020 – lansarea proiectului și etapa de conștientizare
➢ Am promovat elemente de mândrie națională din toate domeniile definitorii: istorie, geografie, educație, știință, afaceri, sport etc. (vedeți și pagina noastră de Facebook). Scopul acestei etape a fost acela de a informa și pregăti publicul pentru ca acesta să conștientizeze că, în primul rând, noi, românii, avem dreptul să fim mândri de țara noastră și de tot ceea ce înseamnă România. Prin urmare, și de produsele și serviciile românești!
➢ 2021 – permanent – Etapa implementării planului de acțiune pentru atingerea obiectivelor:
În această etapă, suplimentar promovării valorilor și resurselor românești, ne propunem ca „FĂCUT ÎN ȚARA MEA” să se concretizeze în promovarea efectivă a produselor și serviciilor locale pentru ca acestea să fie cumpărate cu prioritate, în relație directă cu bunăstarea românilor și a României.
➢ 2022 – Etapa creării sistemului de certificare „FĂCUT ÎN ȚARA MEA”.
➢ 2023 – permanent – Etapa de implementare a Sistemului de certificare „FĂCUT ÎN ȚARA MEA”.

C. IMPLEMENTARE
În vederea atingerii obiectivelor menționate în graficul de execuție de mai sus este necesară întrunirea cumulativă a următoarelor condiții:

  • Pentru Etapa I – Finanțare realizată deja de Asociația ACDBR și partenerii săi în valoare de cca 25.000 de euro. Am vizat:
    ➢ Realizare branding proiect/ re-design materiale și template-uri/ comunicate de presă/ creație spoturi video și audio/ design și text prezentări proiect/ setare canale social media,
    ➢ Realizare/implementare Campanii Facebook ads si boostări ale postărilor pe pagina de Facebook a Proiectului,
    ➢ Realizarea site-ul campaniei https://facutintaramea.ro/ în vederea lansării publice.
  • Pentru Etapa II – Necesitate finanțare publică din fonduri naționale în valoare de 500.000 euro/12 luni, cu următoarele obiective:
    ➢ Achiziție servicii de marketing și publicitate pentru promovarea non-comercială a conceptului și a brandului „FĂCUT ÎN ȚARA MEA”,
    ➢ Achiziția servicii pentru realizarea a două studii de piață privind obiceiurile de consum ale românilor și un retail audit. Aceste studii vor genera concluzii necesare pentru Etapa III,
    ➢ Achiziție servicii pentru crearea sistemului de certificare de la Etapa III.
  • Pentru Etapa III – Necesitate finanțare privată în valoare minimum 500.000 euro/ 12 luni, cu următoarele obiective: se realizează un Consorțiu al mediului asociativ privat interesat de acest proiect, parteneriate public – private cu Guvernul României și se creează parteneriate cu operatori economici în vederea asigurării finanțării și a validării deciziilor strategice ale Campaniei pentru sustenabilitatea proiectului „FĂCUT ÎN ȚARA MEA”.
    ➢ Pentru Etapa IV – Consorțiul de la punctul anterior asigură sustenabilitatea Campaniei și implementarea Sistemului de certificare.
Derulează în sus