Reţelele locale de magazine sunt ţinte potenţiale pentru „rechinii“ din comerţul modern, în frunte cu Profi, Mega Image şi Carrefour. Lanţurile internaţionale de supermarketuri şi hipermarketuri încearcă astfel să îşi extindă reţelele de magazine şi pentru a câştiga încă o felie din piaţa totală de circa 20 mld. euro.
„Profi se uită de mult timp în piaţă la toţi jucătorii din retail. Noi vrem doar să fim în preajma proprietarilor când dânşii vor să renunţe la afacere“, spunea Daniel Cîrstea, directorul general al Profi.
Afirmaţia lui a venit în contextul în care Profi şi Mega Image se uită către lanţul de magazine Unicarm, potrivit surselor din piaţă. Unicarm este unul dintre cele mai puternice businessuri antreprenoriale din retailul românesc, cu afaceri totale de 650 mil. lei anul trecut.
Potrivit surselor din piaţă, Profi s-a uitat atât către Annabella, cât şi către Unicarm. Antreprenorii din spatele acestor businessuri au negat. În cazul Annabella discuţiile s-au întrerupt, cel puţin temporar.
Jucătorii internaţionali se preiau şi între ei, cum este cazul tranzacţiilor prin care Auchan a cumpărat reţeaua Real şi Carrefour a preluat Billa. După ce numărul posibilităţilor pe acest segment s-au redus, ei se uită tot mai mult la jucătorii locali.
În ultimii 5-6 ani au avut loc mai multe tranzacţii prin care giganţii străini au cumpărat afaceri antreprenoriale de dimensiuni mici şi medii. Acum lanţurile de super şi hipermarketuri se uită şi către cei mari, care le pot asigura o creştere mai accelerată.
Sursa articolului: Ziarul financiar