ACDBR: O mână de companii decide ce consumăm și la ce preț cumpărăm produsele alimentare

Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR) trage un semnal de alarmă cu privire la expansiunea agresivă a comerțului modern, în defavoarea celui tradițional.

Fără o susținere din partea statului român prin acordarea de facilități și sprijin micilor comercianți în vederea accesării de fonduri europene pentru dezvoltare, comerțul din țara noastră riscă să fie controlat în totalitate de marile rețele din străinătate, care au deja au o cotă de peste 50% și vor ajunge să facă legea pe piață, a atras atenția Eduard Radu, președintele ACDBR.

Fără sprijin strategic de finanțare, acest sector riscă să pice în controlul lanțurilor internaționale. Consecințele negative se vor observa și în produse de calitate inferioară care vor fi disponibile și consumate în final de catre români. Iată cum o mână de companii poate să decidă ce consumăm și la ce preț cumpărăm produsele alimentare și de bază.

Nu în ultimul rând, profiturile generate de consumatorii români se vor transfera în alte țări de unde provin lanțurile internaționale astfel afectând negativ economia românească. Concernele din străinătate caută să se consolideze pe piață cu obiectivul de a avea putere de negociere și  de a influența prețurile. Dacă nu există un echilibru, cel mai mult au de pierdut comercianții tradiționali”, a afirmat Eduard Radu, președintele ACDBR.

Conform datelor deținute de asociație marile rețele au o cotă de piață de circa 55% în România, în condițiile în care în mediul urban se ajunge și la 70%.

În Româna există 700 de distribuitori pe o piață evaluată la circa 7 miliarde de euro. ACDBR estimează că un număr de 11 concerne dețin peste 50% din totalul retailului din România.

Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din Romania a fost înființată în 2015 și are în componență 38 de companii de distribuție care deservesc peste 75% din magazinele retail mici si mari si Horeca din România, cu acoperire la nivel național. Împreună, membrii ACDBR susțin peste 5.000 de angajați și realizează o cifră de afaceri de peste 500 de milioane de euro.

Material aparut pe www.agroteca.ro, 08 noiembrie 2016

ACDBR: O mână de companii decide ce consumăm și la ce preț cumpărăm produsele alimentare
Derulează în sus