PREMIUM: IGD prezintă primele cinci predicții care se aşteaptă să se formeze pe piața globală de retail în următoarele 12 luni.
Retail
Piața de retail alimentar din Romania, estimată la o valoare de 40 miliarde de Euro, a avut o creștere de 12% în anul 2016.
Mega Image a lansat un nou concept de magazin Shop & Go. Magazinul este situat în centrul comercial Plaza România, București, și comercializează, în principal, produse marcă proprie Mega Apetit.
Auchan Retail România a deschis primele 3 supermarketuri din România, sub marca MyAuchan, altele decât cele din parteneriatul cu Petrom România.
Profi a deschis 4 magazine noi la Albeștii de Argeș, Mănăstirea, Găești și Târgu Neamț, rețeaua națională ajungând la 690 de unități.
Selgros Cash & Carry a lansat campania „Selgros îți dublează bunătatea”, prin care, grație clienților, se vor strânge fonduri pentru ajutorarea copiilor sprijiniți de Asociația ProVita.
METRO Cash & Carry România a adus, prin proiectul special „Miracolul Afacerii Tale”, atmosfera de Crăciun pe Strada Franceză din București.
Lidl continuă investițiile în România prin inaugurarea unui magazin în Suceava, în data de 14 decembrie, rețeaua națională ajungând la 216 unități.
Profi România a donat 1.500.000 de lei în cadrul campaniei „Te costă 0,00 lei să ajuți un copil” pentru a susține copiii din întreaga țară prin intermediul unor ONG-uri dedicate lor. În plus, Profi România a deschis 4 magazine noi la Albeștii de Argeș, Mănăstirea, Găești și Târgu Neamț, rețeaua națională ajungând la 690 de unități.
FMCG
Halewood Wines & Spirits a lansat noua platformă de e-commerce : www.halewood.shop.ro, punând la dispoziție online vinurile din producție proprie, dar și vinuri și băuturi spirtoase, beri artizanale și ape tonice, de la producători de top din lume.
Coca-Cola HBC a anunțat numirea lui Zoran Bogdanovic în calitate de CEO al companiei, cu efect imediat. Acesta îl înlocuiește pe Dimitris Lois, care a fost CEO din anul 2011.
PepsiCo a acordat un grant final de 100.000 de euro, în cadrul primului program incubator al companiei în Europa – Nutrition Greenhouse, start-up-ului Erbology, care oferă produse nutritive pe bază de plante.
Studii
Hunters, noua divizie de trenduri a companiei de cercetare Unlock Market Research, a lansat primul studiu național complex care măsoară tendințele pe care românii le au în stilul de viață în 2018. Una dintre tendinţe este că românii au început să sprijine tot ce reprezintă valoare locală și cumpără produse românești.
Industria FMCG a înregistrat o creștere de aproape 6% în valoare, în primele 9 luni ale anului, românii cheltuind mai mult la un act de cumpărare, dar cu o frecvență relativ similară față de primele 9 luni din 2016, conform unui studiu realizat de GfK.
Sursa articolului: Retail-FMCG.ro