Achiziţia de alimente şi băuturi nonalcoolice reprezintă 30,2% din coşul de consum al românilor, faţă de media de 15,4% înregistrată în UE, majoritatea preţurilor bunurilor de consum fiind mai reduse în ţară comparativ cu media UE, cu excepţia încălţămintei, potrivit Consiliului Concurenţei, citat de ZF.ro.
Principala diferenţă între coşul de consum al românilor şi cel al consumatorilor din celelalte state din Uniunea Europeană constă în faptul că românii cheltuie cea mai mare parte din veniturile proprii pentru bunurile de bază: achiziţia de alimente şi băuturi nonalcoolice – 30,2% în coşul de consum al românilor, faţă de numai 15,4% în cazul mediei europene, se arată într-o analiză publicată de Consiliul Concurenţei.
Bugetul consumatorilor români alocat pentru anumite servicii este mai redus: restaurante şi hoteluri – 3,5% în România faţă de 9,5% în UE, recreere şi cultură – 6,6% faţă de 10%, diverse bunuri şi servicii (asigurări, instrumente financiare, protecţie socială, îngrijire personală) – 3,1% faţă de 9,4%.
Sursa articolului: www.roaliment.ro