Vânzările în retailul modern au crescut cu aproximativ 13% în primele două luni din 2017, comparativ cu lunile ianuarie-februarie 2016, arată o analiză realizată de Retail Zoom la solicitarea revistei Piaţa.
Pentru categoria produselor food, creşterea vânzărilor a fost mai accentuată, atingând 15% în raport cu primele două luni ale anului trecut, în timp ce pentru produsele non-food creşterea a fost de 10 procente, iar pentru produsele de îngrijire personală şi îngrijirea locuinţei creşterea a fost de 7%.
Monitorizarea vânzărilor pe magazinele existente încă din ianuare 2015 arată că principala cauză a creşterii înregistrate în retailul modern o constituie creşterea numărului de puncte de vânzare şi penetrarea retailului modern în localităţile cu număr mic de locuitori.
Astfel, măsurătorile like for like realizate de RetailZoom indică o creştere organică a vânzărilor pentru categoria food de 5%, pentru categoria non-food de 4%, în timp ce pentru categoria produselor de îngrijire personală şi a locuinţei se observă o scădere de două procente.
Datele utilizate în măsurători se referă la universul RetailZoom, care acoperă: Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, Metro, Mega Image, Shop&Go, Billa, Profi, dm Drogerie Markt, Penny Market, Penny XXL, Inmedio.
Sursa informatiilor: www.roaliment.ro